Projekt sklepu e-commerce jest bardziej złożony niż standardowa strona www
i charakteryzuje się często wyższymi kosztami. Stworzenie sklepu e-commerce wiąże się z osiągnięciem założonych celów, dlatego kierując się wybraniem wykonawcy sklepu internetowego należy uwzględnić kilka czynników.

Jakie elementy powinny o tym decydować?

Partnerstwo i komunikacja

Zanim rozpoczniemy solidne przygotowanie warto skrupulatnie przygotować swój projekt i zamierzenia. To ułatwi rozmowę z potencjalnymi wykonawcami oraz uprości przyszłe rozmowy. Dobrze opracowany zamysł e-sklepu pozwoli drugiej stronie szczegółowo przygotować wycenę, ale także zweryfikować niewiadome i ewentualne zaproponowanie alternatywnych lub lepszych rozwiązań. To w końcu my poszukujemy partnera, który ma nas wspomóc doświadczeniem, a jego propozycje i przygotowanie się do rozmowy pozwolą ocenić czy istnieją szanse na współpracę.

Pozycja w świecie realnym i internetowym

Pierwsze wyszukiwanie wykonawcy zazwyczaj odbywają się w Internecie lub są poleceniami. Wysoka pozycja podmiotu w wynikach wyszukiwania wskazuje na zaangażowanie firmy w kwestie pozycjonowania. Dobry PR i zadowoleni klienci to coś, czego oczekuje każda firma na rynku. Liczne rekomendacje nie mogą być przypadkowe, dlatego warto się nad tym pochylić i również zagłębić w temat przy poszukiwaniach.

Realizacje i portfolio

Poziom umiejętności danego podmiotu najlepiej sprawdzić analizując wykonane wcześniej zlecenia. Dostarczą one informacji nie tylko o tym czy firma jest w stanie sprostać naszym wymaganiom, ale także na jaką skalę prowadzone były poprzednie zamówienia i czy były świadczone dla klientów z podobnego segmentu. Taki research daje wiedzę o tym, czy wykonawca posiada odpowiednie kwalifikacje na właściwe poprowadzenie naszego projektu.

Koszty realizacji projektu

W przypadku ceny warto wziąć pod lupę co zostało wycenione do projektu przez konkretne podmioty. Czasem w wycenie mogą być uwzględnione niepotrzebne usługi, a jeszcze niektórych może brakować. Warto zebrać kilka ofert, aby móc je ze sobą skonfrontować i porównać, ale przede wszystkim ocenić czy wszelkie elementy kosztorysu odpowiadają naszym założeniom.

Podejście do projektu

To czasem najcięższy etap, ponieważ może okazać się, że mimo bogatego portfolio
i kreatywnych pomysłów, obsługa klienta kuleje. Długie wyczekiwanie na wiadomości zwrotne czy wycenę nie jest dobrą przesłanką, to ludzie są tu najważniejsi i ich podejście. Szybki czas reakcji, konkretne informacje od Project Managera i przyjemny kontakt mogą wróżyć początek dobrej kooperacji.

Na koniec warto także pamiętać, że wykonawca sklepu internetowego to podmiot, który nie tylko ma go stworzyć, ale także sprawować nad nim nadzór po jego uruchomieniu. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wybranie firmy z optymalną kombinacją wszystkich powyższych elementów, jednak praca nad wspólnym projektem ma odbywać się między ludźmi, dlatego warto powierzyć realizację firmie, która poza dobrymi realizacjami wykazuje inicjatywę i służy pomocną ręką.

Sprawdź ofertę na stworzenie i obsługę sklepu internetowego od Software House.

[Głosów:4    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ