Wybór siedziby dla firmy wydaje się z pozoru prostym zadaniem. Jednak kiedy przechodzimy do realizacji naszych wyobrażeń, może okazać się, że napotkamy liczne trudności. Większość przedsiębiorców marzy o biurze w centrum miasta. Niewątpliwe taka lokalizacja świadczy o prestiżu. Czy jednak wynajem powierzchni biurowej w ścisłym centrum zawsze jest dobrym pomysłem?

Zalety biura w centrum miasta

Siedziba firmy często świadczy o poziomie jej usług. Kiedy biuro znajduje się w starym bloku, a dzielnica nie zachęca do odwiedzin, to raczej mało kto zdecyduje się na współpracę z tego typu przedsiębiorstwem. Musimy więc pamiętać, że biuro będzie naszą wizytówką, powinno zatem znajdować się w przystępnej, bezpiecznej okolicy. Dlaczego warto pokusić się o sprawdzenie lokali w centrum? Taki wybór zapewnia dobrą komunikację z innymi częściami miasta. Możemy mieć zatem pewność, że kontrahenci bez problemu do nas dotrą. Łatwość dojazdu to także czynnik, na który zwracają uwagę potencjalni pracownicy. Centrum wiąże się zazwyczaj z najlepszą infrastrukturą. Oznacza to więc, że w pobliżu znajdą się liczne punkty usługowe czy restauracje. Codziennie w okolicach naszego biura znajdą się zatem setki osób. Być może zwrócą uwagę na szyld, a tym samym zapamiętają nazwę firmy bądź zdecydują się do niej wstąpić. To dobra inwestycja w potencjalnych klientów.

Wady biura w centrum miasta

Takie rozwiązanie posiada również wady. Największa z nich to wysoki czynsz. Lokale i biurowce położone w centrum są znacznie droższe, od tych znajdujących się na obrzeżach. Niekiedy ta różnica jest bardzo duża. Ponadto, centrum miasta to miejsce, gdzie nierzadko występują problemy z parkingiem, co może okazać się dość problematyczne dla pracowników. Szukanie wolnego miejsca parkingowego może również skutecznie zniechęcić kontrahentów, gdyż już na samym początku spotkania będą tym faktem poirytowani. Mimo, że centrum jest dobrze skomunikowane z innymi częściami miasta, to w godzinach szczytu panują tu największe korki. Dojazd do biura może stanowić duże wyzwanie. Wiąże się to z poświęceniem znacznej ilości czasu każdego dnia.

Kto powinien wybrać biuro w centrum?

Takiego wyboru powinny dokonać zwłaszcza firmy, którym zależy na wysokim prestiżu bądź pokazaniu, że są najlepsze w branży i stać ich na ogromną siedzibę w dogodnym miejscu. Zanim jednak podpiszemy umowę najmu warto porównać dostępne oferty. Znajdziemy je na stronie https://www.officelist.pl/. To wygodna platforma, gdzie zebrane są różne propozycje wynajmu biur niemal z całej Polski. Sprawdźmy także, na jaki okres podpisujemy umowę najmu i czy w przyszłości istnieje możliwość rozbudowy biura. Niekiedy ceny najmu podlegają negocjacji, dlatego nie należy się zgadzać od razu na pierwszą ofertę.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ