Obecnie nie wystarczy być ekspertem w swojej dziedzinie, aby osiągnąć sukces. Koniecznie jest również kreowanie marki osobistej. Jak zbudować wizerunek silnego przedsiębiorcy i tak być traktowanym? Poznaj najważniejszych zasad

Czym jest wizerunek?

Na samym początku warto zdefiniować pojęcie wizerunku. Wizerunek to nic innego jak sposób postrzegania danej osoby przez innych. Składa się na niego:

  • wygląd zewnętrzny,
  • zachowanie: mimika twarzy, gesty, charakter,
  • głos,
  • życiorys.

Wszystkie te elementy mają ogromny wpływ na sposób myślenia o tobie przez innych, dlatego należy o nie zadbać, aby kontrahenci nie traktowali Cię niepoważnie.

Kreowanie wizerunku a wygląd zewnętrzny

Ogromną rolę w kreowaniu wizerunku odgrywa wygląd zewnętrzny. Dzieje się tak, ponieważ osoby, które Cię nie znają, w pierwszej kolejności wyrabiają sobie zdanie na Twój temat na podstawie tego, jak wyglądasz. Wystarczą zaledwie cztery sekundy, aby twój rozmówca miał o Tobie pozytywne lub negatywne zdanie. Oko ludzkie działa dokładnie tak, jak skaner. Człowiek skanuje drugiego człowieka. Następnie koduje to, co interesuje go najbardziej i tworzy w swojej głowie jego wizerunek.

Warto tu wspomnieć o efekcie aureoli. Efekt ten polega na tym, że jeżeli dana osoba pozytywnie ocenia Twój wygląd, to automatycznie przepisuje Ci inne pozytywne cechy. Uważa Cię za osobę bardziej ambitną, pracowitą i darzy większym szacunkiem.

Jak zbudować pozytywny wizerunek?

Kreowanie wizerunku silnego przedsiębiorcy to nie lada wyzwanie. To długotrwały proces, który wymaga od Ciebie zaangażowania i podstawowej wiedzy. Niezwykle istotna jest także psychologia wizerunku i umiejętność wykorzystania jej w procesie budowania brandu. Szczególnie w sytuacji, gdy dopiero zaczynasz swoją przygodę z marką osobistą. Aby ułatwić Ci zadanie, przygotowaliśmy kilka kroków, które pomogą Ci rozpocząć pracę nad budowaniem wizerunku silnego przedsiębiorcy.

Zastanów się, jak chcesz być postrzegany przez innych

Kluczowe jest określenie tego, w jaki sposób mają Cię odbierać inni. Czy zależy Ci na tym, aby traktowano Cię jako profesjonalistę, czy ważniejsze jest dla Ciebie, aby odbierano Cię jako miłą osobę? Oczywiście zależy to od tego, czym się zajmujesz.

Zadbaj o swój wizerunek zewnętrzny

Jak już wspomnieliśmy, wygląd zewnętrzny odgrywa niezwykle istotną rolę w kreowaniu swojej marki. Warto poznać podstawy psychologii wizerunku. Psychologia wizerunku to przede wszystkim umiejętność analizy sylwetki oraz doboru odpowiednich elementów garderoby, co przekłada się na pozytywny odbiór Twojej osoby w oczach innych. Ta wiedza jest niezbędna w kompletowaniu stroju, który podkreśli twoją pozycję i sprawi, że ludzie będą traktować Cię poważnie. Nie bez znaczenia jest tu także znajomość dress code i stosowanie się do zasad ubioru w zależności od okazji. Zadbaj o to, aby Twój strój był zawsze stosowny i schludny. Unikaj ekstrawagancji. Panie powinny zrezygnować z głębokich dekoltów, krótkich spódniczek. Z kolei panowie powinno nosić dopasowany garnitur

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ