Niezależnie, czy jesteś całkiem zielony w tematach SEO, czy mniej więcej wiesz „z czym to się je”, musisz zawsze pamiętać o optymalizacji. W poniższym tekście dowiesz się, jak zoptymalizować sklep internetowy, by był on lepiej widoczny z wyszukiwarce Google, a co za tym idzie, przynosił większe zyski.

Nie tylko pozycjonowanie

Najważniejszym, ale nie jedynym sposobem na podniesienie naszej strony w wyszukiwarce jest pozycjonowanie. Polega ono głównie na tym, że zlecamy agencji SEO zadanie podniesienia naszej pozycji w Google na konkretne frazy kluczowe. Więcej o tym dowiesz się pod tym linkiem. Jednak nie jest to jedyna możliwość. Możemy, a wręcz powinniśmy, zadbać o optymalizację. Na czym ona polega? Jak ją wykonać? I najważniejsze: jakie da ona efekty? Na te wszystkie pytania odpowiemy w następnych akapitach.

Zakładki, czyli drzewo kategorii

Najlepiej zacząć od początku, czyli przejrzystego podziału kategorii. Szczególnie wtedy, gdy w swoim sklepie masz wiele produktów. Musisz zacząć od podziału na kategorie główne, które zostaną podzielone na podkategorie. Przykładowo, w sklepie z częściami samochodowymi kategoriami głównymi mogą być: części do samochodów osobowych, części do samochodów ciężarowych, części do autobusów, itp. Z kolei podkategoriami będą np. części do Forda, części do Audi, części do Volvo, części do Autosana. Dzięki temu nie tylko twoi klienci będą mogli łatwiej odnaleźć szukany produkt, ale również algorytm Google lepiej zaindeksuje twój sklep.

Odpowiedni adres URL

Z pewnością nie raz trafiałeś w internecie na strony, których adres URL był niemiłosiernie długi. www.nazwasklepu.pl/98276f089/2309827/4 to tylko przykład. Co możesz dowiedzieć się z takiego linku? Oczywiście, że nic. Nie wiesz, na jaką podstronę danej domeny cię on przeniesie, ani co w niej znajdziesz. Podobny problem mają googlowskie booty. Ciężko jest im skatalogować stronę i powiązać z jakąś konkretną frazą kluczową, skoro adres URL to ciąg nic nieznaczących cyfr i liter. Co więc należy zrobić? Zmodyfikować go tak, by odpowiadał danej podstronie. Jeżeli sprzedajesz części samochodowe, to zamień powyższy link na coś bardziej zbliżonego do www.nazwasklepu.pl/czesci-ford. Podobnie zrób z każdą inną zakładką – po nazwie strony wpisz nazwę podstrony.

Treści, treści i jeszcze raz treści

W optymalizacji strony internetowej ważne jest to, by treści umieszczone na stronie współgrały z nazwami kategorii oraz adresem strony. Jednak nie tylko takie treści są potrzebne. W branży marketingu internetowego mówi się, że „content is king”. Jak to rozumieć? – Jeżeli chcemy dobrze zoptymalizować nasz sklep internetowy, koniecznie musimy pamiętać o tym, by wypełnić go wartościowymi treściami – tłumaczą specjaliści z The-First.pl Pozycjonowanie po Mistrzowsku. – Google, a właściwie jego booty, lubi, gdy na stronie coś się dzieje. Dlatego zaleca się zamieszczanie unikalnych opisów kategorii. Najlepiej, by były one nasycone frazami kluczowymi. W przypadku optymalizacji sklepu z biżuterią w kategorii „obrączki ślubne” dodajmy opis, który będzie zawierał taką frazę – dodaje ekspert.

Zamień się w blogera

Znasz to uczucie, gdy szukasz jakiejś konkretnej informacji lub porady i nigdzie nie możesz jej znaleźć? Twoi klienci zapewne nie raz spotkali się z podobnym problemem. Warto by im pomóc i podsunąć pod nos odpowiedzi, jakiej szukają. Mówiąc wprost – zacznij prowadzić firmowego bloga z poradami, ciekawostkami z branży i informacjami o produktach, jakie sprzedajesz. Nie tylko zyskasz w oczach swoich klientów, ale, przede wszystkim, zyskasz pozycje w Google. Wartościowe, unikalne i systematycznie wrzucane treści to coś, co booty uwielbiają i premiują. Zwłaszcza jeżeli umieścisz w nich słowa kluczowe. Zostając w temacie części samochodowych, z pewnością zależy ci na wypozycjonowaniu tej właśnie frazy. Co możesz zrobić? Napisać artykuł na bloga, który będzie ją zawierał w tytule, ale przede wszystkim – treści. Jeden wpis tygodniowo znacząco poprawi widoczność twojego sklepu, a co za tym idzie, zwiększysz swoje obroty.

Dowiedz się więcej, jak promować sklep internetowy tutaj. Zapraszamy!

[Głosów:2    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ