Prowadząc handel internetowy, warto zawsze oferować swoim klientom możliwość wysyłki ubezpieczonej, z opcją jej śledzenia w czasie przekazywania od producenta i dostawcy do adresata.
Takie możliwości stwarzają firmy kurierskie, wśród których na uwagę zasługuje solidna oferta DHL Parcel.
Nadawanie przesyłek z opcją monitorowania
Firma kurierska DHL Parcel umożliwia szybkie nadawanie i monitorowanie wysyłanych przesyłek za pośrednictwem strony www.dhl24.com.pl. Aplikacja DHL24 dostępna jest zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Umożliwia ona samodzielne zarządzenie przesyłką, oszczędzając czas klienta. Zlecenie wysyłki przesyłek można złożyć o dowolnym czasie, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, korzystając z sieci internetowej. W ten sam sposób klient jest w stanie zamówić odbiór przesyłek krajowych i potwierdzić złożenie zlecenia, które otrzymuje się na podany przy rejestracji klienta adres poczty elektronicznej.
W celu skorzystania z systemu DHL24 należy zarejestrować się w aplikacji (https://dhl24.com.pl/uzytkownik/rejestracja.html) przy użyciu swojego adresu mailowego jako loginu. Należy podać ponadto indywidualnie wybrane hasło i potwierdzić je, imię i nazwisko przedsiębiorcy, nazwę firmy, ewentualnie numer NIP oraz numer telefonu kontaktowego. Można wybrać typ konta do dokonywania zapłaty za przesyłki – będzie to konto gotówkowe lub przelewowe. Następnie klient potwierdza adres, klikając na link aktywacyjny. W aplikacji można podać numer zawartej uprzednio umowy z DHL, choć nie jest to konieczne. Posiadając już konto w systemie DHL24, można zamawiać wygodnie kuriera online.
Monitorowanie przesyłek
Po wysłaniu przesyłki klient może śledzić ją w różny sposób:
- po numerze listu przewozowego,
- po numerze zlecenia,
- po numerze referencyjnym,
- po numerze TRD.
W przypadku monitorowania przesyłki po numerze listu przewozowego, można uzyskać informacje na temat aktualnego statusu przesyłki krajowej. W oknie „numer przesyłki/paczki” przy jednorazowym wyszukiwaniu klient może wpisać maksymalnie 10 numerów przesyłek, oddzielonych przecinkiem. Jest to opcja wykorzystywana przez klientów indywidualnych i małe firmy, sporadycznie korzystające z usług kurierskich.
Klienci biznesowi korzystają często ze śledzenia po numerze zlecenia. Pozwala ono na uzyskanie informacji na temat aktualnych statusów wykonania złożonego zamówienia na transport przesyłek krajowych. W tej opcji dostępne są dane zlecenia złożonego w ciągu ostatnich 6 miesięcy, a klient wpisuje jedynie numer zlecenia i miesiąc jego zgłoszenia.
Użytkownicy korzystający z aplikacji e-CAS po wpisaniu numeru SAP klienta oraz numeru referencyjnego przesyłki mogą uzyskać informacje na temat jej aktualnego statusu. W DHL Parcel istnieje też możliwość śledzenia przesyłki po numerze TRD, ale dostępne jest to także dla klientów korzystających z aplikacji e-CAS.