Promowanie muzyki jest łatwe. Choć wydaje się, że to proces czasochłonny i skomplikowany, to tak naprawdę wymaga tylko odpowiedniego przygotowania i garści wiedzy na temat algorytmów i mechanizmów działania serwisów streamingowych. Rynek muzyczny zmienia się z każdym rokiem. Pojawiają się nowi twórcy, którzy są znani głównie z internetu. To tutaj warto upatrywać swojej szansy na sławę i pierwsze pieniądze zarobione na muzycznej pasji. Jak osiągnąć cel i jak znaleźć się na playlistach Spotify? Czytaj dalej ten artykuł, by znaleźć odpowiedź.

Jak znaleźć się na playlistach w Spotify?

Na platformie Spotify każdego dnia pojawia się tysiące nowych utworów. Wśród takiej konkurencji trudno się wybić, jeśli jeszcze nie jest się znanym artystą. Nie jest to jednak niemożliwe. Istnieje szereg metod, dzięki którym promocja w Spotify przynosi efekty. Jak znaleźć się na playlistach Spotify? To ważny krok, od którego przygoda z promowaniem muzyki dopiero się zaczyna, a mimo to dla wielu twórców jest on trudny do przeskoczenia. Jeśli jesteś twórcą, a nie wiesz, co robić, by podbijać tematyczne playlisty edytorskie, zdaj się na pomoc specjalistów. Agregatory muzyki nie tylko zajmą się dystrybucją utworów, ale także ich promocją i umieszczeniem na topowych playlistach, dzięki którym zdobędziesz odbiorców i zaczniesz zarabiać na pasji. Większość playlist tworzą ludzie. To do nich należy zwrócić się z prośbą o dołączenie wybranych utworów do konkretnej playlisty. Nie jest łatwo skontaktować się z twórcą playlisty, dlatego lepiej zostawić to cyfrowym dystrybutorom, którzy mają rozwiniętą sieć kontaktów.

Promocja w Spotify – co poza playlistami?

Wiesz już, jak znaleźć się na playlistach w Spotify – przydają się znajomości lub pomoc kogoś, kto zajmuje się tym zawodowo. Zaistnienie na liście hitów to jedno, to początek przygody ze Spotify. Promocja w Spotify nie może skończyć się na dodaniu utworów z odpowiednim opisem i grafiką. Nie zapomnij o samodzielnej dystrybucji linków do swoich utworów, np. w mediach społecznościowych. Zachęcaj do tego także swoich słuchaczy. Nie opieraj swoich działań promocyjnych na jednej playliście – nieustannie staraj się o miejsca w innych. Jeśli nie wiesz, jak dalej postępować i co poza playlistami sprawdza się w promocji na Spotify, skonsultuj to ze swoimi doradcami zajmującymi się dystrybucją muzyki. Z pewnością przekażą ci kilka wskazówek, doradzą, co się sprawdza w danym momencie. W końcu to osoby, które na trendach muzycznych znają się, jak mało kto.

[Głosów:2    Średnia:1/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ