Mnogość platform e-commerce na rynku sprawia, że dość trudno jest wybrać oprogramowanie idealne dla siebie, które będzie nie tylko funkcjonalne, ale i rozbudowane oraz estetyczne dla klienta. Aby pomóc w podjęciu decyzji, przygotowaliśmy krótki poradnik, o tym jak wybrać platformę e-commerce oraz przedstawimy 4 z najpopularniejszych w naszym kraju rozwiązań w tym zakresie.

Jak wybrać platformę e-commerce?

Platforma e-commerce to oprogramowanie pozwalające na prowadzenie sklepu internetowego, dlatego powinna być praktyczna i użyteczna zarówno dla sprzedawcy, administratora, jak i klienta. Zasadniczymi kwestiami, na które należy zwrócić uwagę, podczas analizowania dostępnych opcji są:

  • czy dostępne są hosting i domena,
  • koszty,
  • możliwość integracji,
  • typ platformy,
  • wdrożone rozwiązania.

Proces wyboru platformy e-commerce powinien być powiązany z odpowiedziami na pytania dotyczące biznesu, np. związane z rozmiarem sklepu, ewentualnym wsparciem doświadczonego informatyka, potrzebnymi zabezpieczeniami i funkcjonalnościami, umożliwionymi opcjami dostawy i płatności, a także ze sprzedażą międzynarodową oraz w social media.

TOP 4 platform e-commerce

Shopify

Shopify to jedno z najpopularniejszych rozwiązań na całym świecie, które wykorzystywane jest głównie w branży beauty, lifestyle oraz modowej. Shopify obsłuży dowolny ruch i dowolną liczbę produktów (wecanfly.pl), dlatego doskonale sprawdzi się zarówno dla dużych, jak i niewielkich firm. Istotnymi zaletami tego oprogramowania są także: możliwość przetestowania przez 14 dni za darmo, wiele opcji związanych z dostosowywaniem szablonów oraz grafik, wysokie bezpieczeństwo, wsparcie specjalistów, narzędzia służące do pozycjonowania oraz możliwość prowadzenia sprzedaży w social media. Platforma jest płatna – działa w systemie subskrypcyjnym.

Shoper

Shoper jest polską platformą e-commerce, działa jednak doskonale zarówno w polskich, jak i zagranicznych biznesach. Przeznaczona jest głównie dla małych oraz średnich przedsiębiorców. Prowadzenie za jej pomocą sporego sklepu może być nieco utrudnione. W porównaniu z konkurencją jest to niezwykle tania platforma dostępna w systemie SaaS. Shoper cechują: 2-tygodniowy darmowy okres próbny, prosta migracja z innych platform, łatwe i intuicyjne wprowadzanie szablonów oraz integracja z polskimi usługami dla e-commerce (płatności, dostawy). Ogromną zaletą tej platormy jest zgodność z wymaganiami Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Warto jednak zaznaczyć, że według specjalistów pozycjonowanie sklepu założonego w Shoper może być nieco utrudnione.

PrestaShop

PrestaShop jest platformą typu open-source (darmowe oprogramowanie do zainstalowania na własnym serwerze) francuskiego pochodzenia. To doskonałe rozwiązanie dla średnich sklepów, które zajmują się sprzedażą elektroniki, odzieży czy innych produktów codziennego użytku. Wiele osób decyduje się skorzystanie z tej platformy ze względu na bardzo prosty w obsłudze i intuicyjny panel administracyjny, wprowadzanie zmian w obrębie sklepu czy dodawanie produktów są bardzo łatwe. Dodatkowo w darmowej wersji dostępnych jest wiele niezwykle praktycznych funkcjonalności, które znacząco usprawniają korzystanie z platformy. Na uwagę zasługują także doskonale rozwinięte funkcje SEO.

WooCommerce

WooCommerce to produkt nieco odmienny od przedstawionych wcześniej możliwości. Jest to amerykańska wtyczka do platformy WordPress pozwalająca na prowadzanie sprzedaży w sieci. Dostępna jest za darmo, doskonale sprawdzi się dla niewielkich, początkujących sklepów. Jest to niezwykle łatwe we wdrożeniu oraz prowadzeniu rozszerzenie, który z pewnością będzie się rozwijać. Jego przewagą nad innymi jest bardzo wiele darmowych motywów oraz szeroko rozbudowana społeczność, która pomoże użytkownikom uporać się z ich problemami związanymi z obsługą platformy. Warto jednak podkreślić, że przy dużej liczbie innych wtyczek spada bezpieczeństwo tego oprogramowania, a co za tym idzie strony.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ