Na całym świecie z mediów społecznościowych korzysta aż 4.2 miliarda ludzi. Według statystyk w Polsce z portali społecznościowych korzysta prawie 70% mieszkańców, co w przeliczeniu daje około 26 milionów użytkowników. Sprawia to, że marketing w mediach społecznościowych stanowi istotny filar strategii marketingowej większości firm. Nie ma w tym nic dziwnego, bo możliwości docierania do nowych klientów są ogromne. Czym charakteryzuje się marketing w social media oraz jakie są jego przewagi względem innych form marketingu?

Jak wygląda marketing w mediach społecznościowych?

Faktem jest, że media społecznościowe zrewolucjonizowały podejście do marketingu. Obecnie jednostronna forma komunikacji traci na znaczeniu, a coraz częściej mamy do czynienia z dialogiem między firmami i konsumentami. Marki są tak blisko ludzi, jak nigdy dotąd. Sprawia to, że niektóre firmy mają ogromne rzesze fanów, którzy chętnie angażują się w promowanie swojej ulubionej marki poprzez udostępnienia czy zdjęcia z produktami. Marketing internetowy, a szczególnie marketing w mediach społecznościowych, opiera się na budowaniu długotrwałych relacji.

W jaki sposób firmy budują relacje z klientami? Chociażby poprzez działania content marketingowe, czyli inaczej marketing treści. Firmy za pośrednictwem własnych lub cudzych kanałów komunikacji udostępniają materiały, które dają odbiorcom jakąś wartość. Tak naprawdę wartością może być wszystko, zarówno przekazywanie wiedzy, jak i dostarczanie rozrywki. To czy dany materiał był dla odbiorców wartościowy, można łatwo sprawdzić. Będzie o tym świadczyło między innymi zaangażowanie użytkowników pod danym zdjęciem lub artykułem.

Jakie przewagi daje marketing internetowy w mediach społecznościowych

Jeszcze kilkanaście lat temu reklamy oglądało się głównie w gazetach i telewizji. W obecnych czasach poza wszystkimi tradycyjnymi formami doszły jeszcze reklamy w internecie. Są one wyjątkowo skuteczne! Przy pomocy telewizora żadna firma nie mogła poznać naszych preferencji zakupowych. Teraz jest inaczej, bo wyspecjalizowane algorytmy portali społecznościowych skutecznie dowiadują się, co interesuje nas najbardziej. Na podstawie analizy naszego zachowania w sieci potrafią wyświetlać reklamy tak, aby pokrywały się z naszymi potrzebami i zainteresowaniami.

To jednak nie wszystko, bo warto zaznaczyć, że dostęp do internetu mamy praktycznie zawsze. Większość ludzi przez cały dzień ma w kieszeni smartfona, na którym stale pojawiają się nowe powiadomienia. Czas korzystania z internetu zdecydowanie przewyższa czas, który ludzie dawniej poświęcali na oglądanie telewizji czy słuchanie radia. Dzięki temu jesteśmy pod ciągłą presją materiałów reklamowych, które w dodatku są dostosowane do naszych zainteresowań. Sprawia to, że marketing za pośrednictwem mediów społecznościowych może naprawdę precyzyjnie odpowiadać na ludzkie potrzeby.

Warto także wiedzieć, że oprócz marketingu internetowego w mediach społecznościowych istnieje również pozycjonowanie stron w Google, co może być równie dobrym sposobem na pozyskanie klientów.

Czy warto korzystać z marketingu internetowego?

Zdecydowanie tak! Firmy coraz częściej decydują się na zatrudnianie osób, które będą zajmowały się ich marketingiem w mediach społecznościowych. To dobrze pokazuje, w jakim kierunku zmierza świat reklamy. Niesie to za sobą wiele okazji, ale również sporo zagrożeń.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ