Dawniej żeby otworzyć konto w banku, trzeba było udać się do najbliższej placówki, by tam stracić pół dnia na stanie w kolejce i wypełnienie stosu dokumentów. Dziś cała procedura nie zajmie Ci więcej niż kilka minut, ba – nie musisz nawet wychodzić z domu! Ograniczenie formalności do minimum zachęca zwłaszcza seniorów i tych klientów, którzy do tej pory woleli trzymać pieniądze „w skarpecie”. Zakładanie konta w banku przez Internet lub telefon to wygodna opcja również dla osób przebywających za granicą oraz mających problemy ze swobodnym poruszaniem. W rezultacie usługi bankowe stały się dostępne dla wszystkich – bez względu na miejsce zamieszkania i sytuację życiową.

Jak założyć konto przez Internet?

Aby skorzystać z tej wygodnej opcji musisz wypełnić formularz on-line, który znajdziesz na stronie banku. We wniosku należy podać standardowe dane tj. imię, nazwisko, adres (zameldowania i korespondencyjny), numer PESEL, adres e-mail, numer telefonu oraz dane dowodu osobistego (seria, numer, termin ważności). Często banki wymagają także skanu dokumentu potwierdzającego tożsamość, wyciągu konta z innego banku lub innych dokumentów (np. rachunków za media), na których widnieją Twoje dane osobowe i adres.

Zakładanie konta w banku wymaga także potwierdzenia, że zapoznałeś się z regulaminem i umową na świadczenie usług bankowych. Na koniec wystarczy wysłać formularz i czekać, aż bank dostarczy umowę do podpisania. Dokumenty zwykle są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej, wówczas po podpisaniu od razu przekazujesz jeden egzemplarz kurierowi. Niektóre banki umożliwiają jeszcze prostszy sposób – aby potwierdzić zawarcie umowy, wystarczy wykonać przelew kontrolny z własnego rachunku w innym banku.

Zakładanie konta w banku przez telefon

Z racji intensywnego rozwoju mobilnej bankowości, obecnie istnieje możliwość otwarcia rachunku osobistego przez telefon. W tym przypadku masz dwie opcje do wyboru:

  • złożenie dyspozycji ustnej przez infolinię banku,
  • wysłanie wniosku przez aplikację mobilną.

Złożenie wniosku przez infolinię polega na połączeniu z konsultantem i podaniu tych samych danych, które są wymagane w formularzu on-line. Zanim wykręcisz numer do biura obsługi, prześledź dokładnie wniosek o założenie konta i przygotuj dowód osobisty oraz (ewentualnie) inne dokumenty wymagane przez bank. Dalej postępuj według instrukcji podanych przez konsultanta.

Aby założyć konto w banku możesz również pobrać aplikację na smartfona, którą znajdziesz na stronie wybranego banku. Po wypełnieniu i wysłaniu wniosku czekaj na dostarczenie dokumentów przez kuriera, albo skorzystaj z możliwości zatwierdzenia umowy przez przelew zewnętrzny ze swojego rachunku.

W każdym z powyższych przypadków jest możliwość podpisania umowy w placówce banku. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które nie mają czasu czekać na kuriera i nie dysponują rachunkiem w innym banku. Złożenie wniosku przez Internet lub telefon upraszcza całą procedurę, w związku z czym wizyta w banku z pewnością nie zajmie Ci wiele czasu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ